sso

Fő az egészség - zöldség és gyümölcslevekkel

Az emberiség évezredeken keresztül vadászó, halászó, gyűjtögető életmódot folytatott. Húst, halat, zöldséget, gyümölcsöt és magokat fogyasztott, és ezeknek a megemésztésére, hasznosítására alkalmazkodott a szervezetünk. Nyoma sem volt a cukor, a gabonafélék és a tej fogyasztásának. Az emberiség folyamatos szaporodásának köszönhetően a vadászmezőkről elfogytak a táplálkozás gerincét adó állatok. Ennek pótlására időszámítás előtt elsőként a Közel-Keleten, majd Afrika északi-, és Európa mediterrán vidékein megkezdték a földműveléses gazdálkodást. Így a mindenki számára hozzáférhető, olcsó gabonafélék kezdték nagyon lassan eluralni a táplálkozást.

A táplálkozásunk során az élelmiszerrel bejuttatunk alapvető, a szervezet működéséhez nélkülözhetetlen anyagokat.

Az emberi szervezet egészséges működéséhez tápanyagokra van szüksége, és a szervezet építőkövei a fehérjék, az energiát fehérjék, szénhidrátok és zsírok biztosítják a sejtek számára. Ezeket húsokkal, sajtokkal, kenyérrel, és rizzsel juttatjuk be a szervezetünkbe.

A vitaminok és ásványi anyagokat is alapvetően a tápanyagokkal kellene bejuttatnunk, de a mai mezőgazdaságban inkább mennyiségi, mint minőségi termelés folyik. Emiatt a ma elérhető gyümölcsök, zöldségek, gabonák, stb. nem tartalmazzák az egészséges működéshez szükséges mennyiségű tápanyagokat.

A tápanyagok fajtáit a makro és mikroanyagok táborát alkotják!

Makroanyagok: Fehérjék, szénhidrátok, zsírok

Mikroanyagok: vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek

A táplálkozásunk során szervezetünkbe jutó tápanyagokat makrotápanyagokra és mikrotápanyagokra oszthatjuk. A makrotápanyagok csoportját a fehérjék, zsírok és a szénhidrátok alkotják, míg a mikrotápanyagok legjelentősebb képviselői az ásványi anyagok (mineráliák) és a vitaminok. Ez utóbbiakból néhány g, mg, illetve egyes esetekben csak pár µg szükséges, de ebben a mennyiségben nélkülözhetetlenek, mivel ezek az anyagok biológiailag fontosak a szervezet működéséhez.

Fehérje:

Az élethez nélkülözhetetlen, bonyolult felépítésű, nagy molekulájú szerves vegyület

Zsír:

A zsírok hőszigetelő hatásuk révén elősegítik az állandó hőmérséklet fenntartását, a szerveknek fizikai védelmet (párnázás) is nyújtanak. Az A-, D-, E- és K-vitaminok zsírban oldódóak, tehát kizárólag zsírokkal együtt kerülnek a szervezetbe, szívódnak fel, szállítódnak. A táplálékban lévő zsírok a forrásai az esszenciális zsírsavaknak. A szervezet ezeket energiatárolásra is felhasználja, jobb hatásfokkal mint a szénhidrátokat vagy a fehérjéket.

Szénhidrát:

Szénhidrátok közé tartoznak a cukrok, keményítő(növényekben tartalék tápanyagként felhalmozodó szénhidrát), cellulóz(növényi sejtek falát alkotó vegyület) is. Jelentőségük tehát igen nagy, hiszen az élőlények energiatartaléka, táplálék, a növényi szövetek váza is szénhidrát.

Ásványi anyag:

A földkéregben előforduló egyszerű természetes anyagok. A test minden mirigye egy, vagy több ásványi anyagra specializálódott. A belső elválasztású mirigyek rendszere az ásványi anyagok segítségével szabályozza önmagát. Ezek teljes működése nélkül nem tudunk teljes  életet élni.

Nyomelemek:

A szervezetben rendkívül kis mennyiségben (nyomokban) előforduló, de létfontosságú nélkülözhetetlen ásványi anyagok. A gramm ezred részével mérhető mennyiségben kell bejuttatni a szervezetbe, de ugyanúgy fontosak mint az ásványi anyagok. A szervezetben a fehérjemolekulák indítókulcsai és jelentős szerepük van a hormonális szabályozásban, az idegműködésben. (A nyomelem+ásványi anyag+vitamin, mind ugyanolyan fontos a szervezet számára, mert egyik a másik nélkül nem tud normálisan működni, és nem tudnak létrehozni egy egészségesen működő szervezetet)

Vitaminok:

Olyan szerves molekulák, amelyek nélkülözhetetlenek bizonyos életfolyamatokhoz, de a szervezet képtelen a maga forrásaiból előállítani őket. Ezért külső forrásból a táplálékkal kell felvennie. Egy élőlény ezek nélkül nem tud egészségesen működni, megbetegszik, akár el is pusztulhat. A vitaminok alapvető élelmiszerek, amelyek kis mennyiségben ugyan, de nélkülözhetetlenek az egészséghez.

 

 

 

traditional_juicer_versus_slow_juicer_2_1024x1024
traditional_juicer_versus_slow_juicer_2_1024x1024

Frissen préselt zöldség és gyümölcslé kontra dobozos lé

A nap mint napi gyümölcsfacsarások során akár egy kiló répából kinyerhetjük a tápanyagokat. Próbált már valaha is egy kiló répát megenni minden nap, egy héten keresztül? Fogadok pár nap után besokal és már úgy gondolja még egy répa láttán soha többé nem fogja elfogyasztani. Egyszerűen csak azt mondom könnyebb sok gyümölcs illetve zöldség levét meginni, mint azokat mind megenni.

A testünk olyan, mint egy gyümölcsfacsaró

A testünk szó szerint úgy működik mint egy gyümölcsfacsaró. Mikor gyümölcsöket és zöldségeket eszünk, a testünk megemészti őket, úgy hogy kivonja a gyümölcslevét, azért hogy hozzájusson a tápanyaghoz. A test ezután a fennmaradó rostokat a belekbe küldi, ezután már mindenki tudja mi következik. Mi azonban a facsaró által kinyerjük a gyümölcs levét, így könnyebbé tesszük a szervezet számára a tápanyaghoz való hozzájutást, ezután a testnek nem kell már felbontania a gyümölcsöt vagy a zöldséget.

Dobozos kontra frissen préselt zöldség és gyümölcslé

Talán azt gondolja a 100% os ipari gyümölcslevekből is megfelelő mennyiségű tápanyagokhoz juthat. De nagy különbség van a kettő között, nem számít mekkora mennyiséget fogyaszt el. Csak a friss gyümölcslé igazán friss és élő enzimekkel teli, amire a szervezetnek szüksége van és segíti azt. A gyümölcs és zöldséglevek, amelyeket palackokban vagy dobozokban vásárol, tartósítva vannak és adalékanyagokat tartalmaznak. A magas hőmérséklet, amivel a pasztörizálás jár, elpusztítja az egészséges tápanyagokat és vitaminokat a gyümölcslében. ( nézzen utána az ipari gyümölcslé gyártás módszerei közt.)

A tapasztalat a legjobb tanár

Nem számít milyen sokat hallott vagy olvasott a „ facsarás előnyeiről” , amíg nem kezd el rendszeresen facsarni, nem fogja megérteni a különbséget. A tapasztalat a legjobb bizonyíték, amit kaphat.

Ez az egész a préselés élvezetéről és a tökéletes hatásairól szól!

A friss zöldség és gyümölcslé előnyei és a hatásai az emberi szervezetre

A friss zöldség és gyümölcslé által hozzájutunk ásványokhoz, alapvető zsírsavakhoz, vitaminokhoz, fehérjékhez és szénhidrátokhoz csak néhányat említve. Ez mind szükséges a jó egészséghez és mindemellett sok energiát és kicsattanó egészséget biztosítanak, csökkentik a betegségek kockázatát és megerősítik a csontjainkat és az immunrendszerünket.

Gyümölcs és zöldség – hasznos információk

A gyümölcsökről és a zöldségekről még többet megtudhat ha ellátogat az Íz sarok-ra.
Megtudhatja: hogyan válasszon gyümölcsöket, hogyan mossa meg a gyümölcsöket és zöldségeket stb. A legfontosabb azonban, hogy láthatja a gyümölcsök és zöldségek egészségre ható áldásos tulajdonságait.

Ízletes juice receptek

Látogasson el a RECEPTEK oldalunkra, ha kedvet kapott ízletes és friss, gyümölcs és zöldséglevek készítésére. A finom gyümölcs és zöldségleveken kívül, azt is kiválaszthatja melyik facsaró felel meg legjobban magának.

Változásra éhesen

Élelmiszerügyek

Rákgyógyítás belülről kifelé - Hivatalos előzetes

Azok vagyunk, amit megeszünk, na de mit eszünk?

Az alábbi részlet a „Élelmiszer Rt.” c. dokumentumfilmből világosan mutatja, hogyan működik a mai élelmiszeripar, ami szerintünk legalábbis elgondolkodtató.

Élelmiszer Rt.

Van néhány frissen megjelent új film, amelyik bemutatja, hogy teszik jobbá az életüket valódi emberek friss gyümölcs- és zöldséglevekkel, és egészséges étkezési szokásokkal.

További információhoz juthat, vagy megveheti a filmet a Fat, sick and nearly dead movie oldalon.

 

Kövér, beteg és félhalott

GONDOLJUK ÚJRA A RÁKOT

A GONDOLJUK ÚJRA A RÁKOT letöltéséhez mindössze 19,95 USD-ért látogasson el a: www.foodmatters.tv oldalra

Miben jobbak a levek, mint a szilárd étel?

Ha a gyümölcsöt vagy zöldséget kipréseljük, a szervezetünk több tápanyaghoz jut hozzá, mint ha az ételt egészben fogyasztjuk el, ugyanis így az alapanyagot sokkal tökéletesebben előkészítjük a szervezet számára, mint amikor a szilárd ételt megrágjuk. Ráadásul próbált már egyszerre megenni egy egész ananászt? Egyszóval sokkal egyszerűbb meginni a finom levet, mint nagy mennyiségű gyümölcsöt és zöldséget enni.

  • A gyümölcs és zöldség emésztésének hatékonysága szilárd állapotban 17%, és az emésztés 3-5 óráig tart. A rost eltávolításával és lé ivásával 68%-ra növeljük az emésztés hatékonyságát, és 10-15 percre csökkentjük az időtartamát.

  • Az Egészségügyi Világszervezet szerint ma az emberek többsége a vitaminok 50 %-ában és az ásványi anyagok 60%-ában hiányt szenved.

További elég megdöbbentő információt nyújtott egy svájci intézet által végrehajtott kutatás. Ebben a kutatásban összehasonlították, mekkora volt bizonyos gyümölcsök és zöldségek vitamin- és ásványianyag-tartalma 1985-ben, 1996-ban és 2002-ben. Az eredmény az alábbi táblázatban látható:

Forrás: Geigy Pharmakonzern, Switzerland (1985), Lebensmittellarbor Karlsruhe (1996), Sanatorium Oberthal (2002)

pH-egyensúly

Képzeljen el egy reggelt friss levekkel, amelyek remekül indítják a napját. Nem számít, hogy a frissítő gyümölcslét szereti még az ágyban, vagy egy pohár zöldséglét, amely estig kitartó energiát biztosít. Gazdagítsa napját egy ízletes drinkkel, és töltse fel magát erővel!

Egy szombat este, amit barátaival tölt kiváló ízű, némi alkohollal megbolondított, frissen facsart gyümölcsökből és zöldségekből álló egzotikus koktélokat kortyolva, nem rossz elképzelés. Részesítse barátait ízletes fogadtatásban, amit nem egykönnyen felejtenek el.

Ha ismeri a helyes utat, ízek óriási kavalkádjával élheti az életét, ráadásul nem kis szolgálatot tesz egészségének is… hát nem fantasztikus?

###message
Ablak bezárása